The educational integration of separated minors: a comparison of the situations in France and Quebec
DOI:
https://doi.org/10.1590/S1980-85852014000100008Keywords:
Endangered children, immigration, unaccompanied minors, crianças em situação de perigo, imigração, menores não acompanhados.Abstract
This article proposes to investigate the educational experiences of thirty-two separated children (unaccompanied minors seeking refuge) in two different regions: the Ile-de-France (Paris) region of France and the province of Quebec in Canada. It allow for a better understanding of the role and the actual place that education has in the integration process of these vulnerable young migrants.
A integração escolar de menores separados: uma comparação entre as situações em França e Quebec
Este artigo se propõe de investigar as experiências educacionais de trinta e duas crianças separadas (menores não acompanhados em busca de refúgio) em duas regiões distintas: a região Ile-de-France (Paris) da França e da província de Quebec, no Canadá. O estudo permite uma melhor compreensão do papel e do lugar que a educação tem no processo de integração destes jovens migrantes vulneráveis.
Todos os artigos da revista REMHU n. 42 estão disponíveis no site SciELO Brasil (www.scielo.br/remhu).
All articles of the journal REMHU n. 42 are available online for free: SciELO Brasil (www.scielo.br/remhu).
Downloads
Issue
Section
License
Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Licença Creative Commons do tipo atribuição BY that allows the sharing of the work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are permitted to to self-archive their published manuscripts by posting them in personal blogs, institutional repositories and scientific social media, as well as on their personal social media, as long as the full citation of the original publication is included.