Education in the context of international mobility and migration policies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.1590/1980-85852503880006901

Keywords:

Education, Mobility, Migration policies

References

BAUMAN, Zygmunt; MAY, Tim. Aprendendo a pensar com a sociologia Rio de Janeiro: Zahar, 2010.

BHABHA, Homi K. O Local da Cultura Belo Horizonte: Editora UFMG, 1998.

DE GENOVA, Nicholas. Migrant “illagality” and deportability in everyday life. Annu. Rev. Anthropol., n. 31, p. 419-447, 2002.

FASSIN, Didier. Ragione umanitaria. Una storia morale del presente Roma: DeriveApprodi, 2019.

FOUCHER, Michel. Obsessão por fronteiras São Paulo: Radical Livros, 2009.

FREIRE, Paulo. A pedagogia do oprimido Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1985.

FREITAG, Barbara. Escola, Estado & Sociedade São Paulo: Moraes, 1980.

MEZZADRA, Sandro. Multiplicação das fronteiras e das práticas de mobilidade. REMHU: Revista Interdisciplinar da Mobilidade Humana, v. 23, n. 44, p. 11-30, 2015.

NUSSBAUM, Martha. Non per profitto. Perché le democrazie hanno bisogno della cultura umanistica Bologna: Il Mulino, 2014.

TODOROV, Tzvetan. A conquista da América São Paulo: Martins Fontes, 1982.

ZANFRINI, Laura. Sociologia delle migrazioni Bari: Laterza, 2007.

Published

2024-11-18

How to Cite

Education in the context of international mobility and migration policies. (2024). REMHU, Revista Interdisciplinar Da Mobilidade Humana, 31(69), 7-14. https://doi.org/10.1590/1980-85852503880006901

Similar Articles

1-10 of 369

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>