The relationship between language and identity. The use of the home language as a human right of the immigrant
Palavras-chave:
Identidade, Cultura, Xenofobia, Genocídio Lingüístico, Identity, Culture, Xenophobia, Linguistic GenocideResumo
The immigrants who settled in a country where a different language is spoken, face unique challenges as children while grown ups assimilate the issue and have to handle matters of personal and cultural identity. The circumstances can get even more challenging when dominant culture in the host country underestimates the native language of the immigrant. The present paper studies the correlation between language and identity from the perspective of researches made regarding the theme, as well as the author’s personal and professional experiences as an Hispanic in the United States. It also beholds educational practices that enhance students’ identity, and those that have a negative impact on it. Finally, the role of the Catholic Church concerning the subject is addressed.
Keywords: Identity; Culture; Xenophobia; Linguistic Genocide
Os imigrantes estabelecidos num país cuja língua não é a mesma de sua terra de origem enfrentam singulares problemas quando crianças, enquanto gerações posteriores a assimilam e precisam fazer frente às questões de identidade pessoal e cultural. A situação coloca desafios ainda mais complexos, quando a cultura dominante no país anfitrião subestima a língua materna do imigrante. Este artigo analisa a relação existente entre idioma e identidade, a partir da perspectiva de pesquisas realizadas sobre o tema, assim como das experiências pessoais e profissionais da autora, hispânica, nos Estados Unidos. Consideram-se também, os métodos pedagógicos que promovem a identidade dos estudantes e os que exercem, sobre ela, um efeito negativo. Por último, a apresentação faz referência ao tema do papel da Igreja Católica acerca da temática apresentada.
Palavras-chave: Identidade; Cultura; Xenofobia; Genocídio Lingüístico
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